måndag 2 mars 2009

Mars är konferensernas månad

Det känns som om det finns två perioder under året som är mer konferenstäta än annars. En period är under borjan av hösten sept-oktober. den andra perioden måste vara mars. Just nu har jag svårt att hinna med något annat än att förbereda presentationer till alla seminarium som är på gång. Nästa vecka är fylld med följande;

  • Den 10 mars håller regionplane och trafikkontoret ett politikerseminarium för regionens beslutsfattare, jag ska prata om fastighetssektorns energiutmaningar, dessutom ska jag debattera med två vd:ar i fjärrvärmevärlden, Svensk Fjärrvärmes Lena Sommestad och E.ON Värmes Karin Jarl-Månsson. Läs program här (pdf)
  • Den 11 mars är det Energiting, jag är moderator på en session som handlar om Green Buildning och energi- och klimatmärkning av byggnader. Läs program här, (min session har nr 31)
  • Den 12 mars fortsätter Energitinget, jag pratar fjärrvärme och värmepumpar på Geotecs session (nr 45).

Jag hoppas att dessa möten kan göra nytta, det är mycket jobb i förväg ska ni veta..

Inga kommentarer: