torsdag 26 februari 2009

Earth hour, den 28 mars 2009, vi är med!

Årets upplaga av den globala rörelsen Earth Hour närmar sig. Det är en kampanj som WWF har tagit initiativ till och som har fått ett enormt genomslag på många platser. Det utvecklades i Sydney för två år sedan. Förra året hade Earth Hour spridit sig till mängder av länder, i Sverige deltog kungen genom att släcka ner slottet i Stockholm. Han lär vara med i år igen. Även Globen och Kungliga operan har aviserat att man kommer att släcka ner fasadbelysningen under en timme, mellan kl 20.30 och 21.30 den 28 mars. Nu har även Fastighetsägarna Stockholm beslutat att ansluta sig till detta initiativ, planering pågår, jag ber att få återkomma...

Läs mer om Earth hour här
Mitt inlägg på temat från 2008 här

Några av de övriga svenska initiativen kommer från Haninge kommun, Ulricehamns kommun, Växjö kommun, bland företag och organisationer syns bland andra IKEA, Wallstam, Kungsleden, Finansinspektionen, Kungliga vetenskapsakademien, Ledarna, AstraZeneca AB, Coca-Cola, Sveriges Kommuner och Landsting och SABO. Läs hela listan på företag här och listan på organisationer här

1 kommentar:

Filifjonkan 1 sa...

jamen det är ju alldeles perfekt ansluter mig direkt . Men jag skall sprida det med till mina bekanta.